När det kommer till att planera ett event så är det lätt att hamna i fällan att ”göra så som man har sett att andra har gjort”. Det är enkelt och bekvämt, och man föreställer sig gärna att det som har fungerat för andra också kommer att fungera för en själv. Men fäll inte dig själv genom att bli en copycat. Se istället till att du gör ditt event unikt för att positionera dig på marknaden.
I slutändan är det nämligen så att man faktiskt inte betalar för en biljett till ett event. Man betalar för en förväntad upplevelse. Och för dig som ska planera denna upplevelse är det viktigt att ha stenkoll på vilka förväntningar du har att möta. Och hur du kan locka dina gäster till en upplevelse de aldrig har stött på förr.
Prova vårt eventverktyg. Kostnadsfritt upp till 100 deltagare
Här kommer sex förslag på hur ni kan positionera ert event.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.
Att genomföra ett lyckat event kräver arbete, men om du utgår från en strategisk plan bäddar du för framgång. Även du som ska arrangera ett event för allra första gången kan åstadkomma ett toppenevent, om du spelar dina kort väl. För att hjälpa dig i startgroparna listar vi de 10 bästa tipsen för att planera ditt första event.
Håll koll, planera och organisera, allt på ett och samma ställe. Med Magnet, vår eventapp, kan du arrangera ett event direkt från din mobil. Appen är specifikt designad för att för att förenkla ditt eventplanerande och gör det roligt och enkelt att hålla i event. Testa vår digitala plattform idag och upplev ett enkelt sätt […]